Posted in skrivande

Det är här det börjar 

Tittar mig fundersamt omkring.  Är det här platsen jag ska husera på framöver? Är verkligen  Svalungesommaren förbi?  Nej det är den inte. Det vill jag inte tro.  Jag har funderat,  vänt och vridit på varenda sten. Jag vill inte köpa tilläggsutrymme.  Jag vill inte  flytta till en annan bloggportal.  Faktum är att jag har trivts här på WordPress.  Det är sällan portalen  krånglar och jag vill fortsätta hålla bloggandet så enkelt som det är här.  Det att jag kan blogga rakt från telefonen gör att bloggandet blir av. Fegt kan kanske tyckas, att jag inte vågar testa på något nytt. Men det här fungerar.  Skönt så. 

Vad händer med Svalungesommar? Den blir kvar. En tid i varje fall.  Jag funderar på att trycka alla texter till en bok bara åt mig själv.  Jag vill bevara texterna  som ett minne.  Att blogga är lite som att skriva dagbok. Det är roligt att gå tillbaka och  titta på vad som har hänt. Jag har dessutom varit väldigt dålig på att dokumentera barnens uppväxt och liv.  Kanske de genom bloggtexterna   kan få en bild av tiden som har gått och kanske upptäcka en annan sida av sin aningen virriga mamma. 

Jag övervägde faktiskt att göra en sluten blogg där bara svärfar och mamma får läsa.  Fniss. Nej,  skämt åsido.  Jämsides med bloggen skriver jag också  på ett annat projekt – lite liknande som Svalungesommar. Ni som följt med mig vet ju vad jag drömmer om – en bok.  Det bokprojektet skulle alltså ha fått växa fram på nätet, väl dolt för allas ögon, men ändå mitt i smeten. Faktiskt funderar jag ännu på att göra det – att ännu ytterligare  grunda  en sluten blogg.  Det skulle ge mig lite eld i baken och få saker gjort. Framförallt skulle det göra projektet lite mera överskådligt. Just nu seglar det på och lever sitt eget liv i  i både skrivbordslådan och datorn.  Vill någon följa med och  tjuvläsa det manuskriptet får ni hojta till. Jag kan dock inte lova att alla kommer in.  Jag vill hålla det smått.  

I varje fall.  Det var  Jörri som  fick mig på andra tankar.  Maken har alltid rätt.  Eller hur?  😉 Han sa:

– Det är klart att du måste fortsätta som förr.  Du kan inte bara lägga lappen på luckan.  

Så nu gör jag det.  Fortsätter.  Hoppas du vill följa med på min resa. Du är hjärtligt välkommen!  

2 thoughts on “Det är här det börjar 

Leave a Reply

