Posted in Sommar

Flydde fältet

Regnet vräker mot sovrumsfönstret. Jag har inte tittat ut ännu,  men hör att det är dåligt väder. Igen.  Suck. Två nätter har vi envisats med att bo ute  på sommarstugan,  men igår kom vi hem.  Jag gav upp.  Det är ju ingen idé att bo där ute när det regnar hela tiden.  Det finns ingenting att göra  där ute förutom att sitta inne. 
Tjockan har seglat ute på sjön de här dagarna och vår humleport har vält i de hårda vindbyarna.  Två gånger lyfte jag upp den innan jag gav upp.  Så nu ligger den jämt med marken och ser väldigt ledsen ut. Och jag är ledsen för den var på väg att bli riktigt  grön och grann . 


Vad ska man göra i det här vädret?  Ingen aning. Barnen vill förmodligen se på teve så till den milda grad att jag får spader.  Min å andra sidan  vad har jag att erbjuda dem istället? 

Snälla vädret.  Byt färg för ett par dagar.  Just nu är du jättetrist. 

2 thoughts on “Flydde fältet

  1. Va roligt att du är “tillbaka”, inte får du ju sluta blogga!
    Suck , ja detta väder. Börjar nog tröttna.
    Allt blir förstört, blommor, bär osv.
    Vi har kämpat vidare här vid villan, för tillika tycker jag se om att se på vågorna. Men regnet får väl banne mej ta slut nu – för det är många äventyr, utflykter, upplevelser som vi ännu behöver få ut av denhär sommaren för att orka i höst o vinter.

    Liked by 1 person

    1. Tack Lisa! Ja det är förskräckligt det här vädret. Jag som riktigt hade tänkt njuta av min sista helt lediga sommar sitter nu frustrerad och rullar tummarna på insidan. Mitt dörrmålande blev på hälft, allt blev på hälft! Nästa vecka får Jörri semester så jag hoppas på att vi får några soliga lediga dagar tillsammans (lär bli regn då oxå. .) för sen åker de iväg på scoutläger. När de är borta ska du se att solen skiner igen! Morr.

      Like

Leave a Reply

