Posted in Sevärdheter, Sommar

Tomtar på loftet 

Vi har pratat om det i flera år att åka till Tyyneläs tomtegård i Larsmo. Jag har varit där tidigare,  men inte de andra. Lite knasigt att titta på tomtar mitt i sommaren,  men samtidigt så charmigt. 

Signe satte fart på hönsen…

Jag visste som sagt vad som väntade oss,  men flickorna gjorde stora ögon.  Eller som Linnea sa : 

– Det värsta är att man får julstämning trots att det är mitt i sommaren. 

Och så är det.  Men någon större längtan att åka hem och pynta fick jag ändå inte.  Tvärtom njöt jag  av  idyllen som bredde ut sig i de olika små bodarna och ute  i  trädgården. Och Signe tyckte det var fascinerande att springa efter de kacklande hönsen… För att inte tala ostkakan vi åt ute i trädgården.  Mums filibabba! 

2 thoughts on “Tomtar på loftet 

Leave a Reply

