Posted in Sevärdheter, Sommar

Torgare 

I söndags när regnet,  sin vana trogen vällde ner, besökte vi Torgare prästgård i Kronoby.  Torgare har blivit väldigt populärt i sommar på grund av lantcaféet som hålls där. Det är roligt med inspirerande människor som får bygden att leva upp och lyckas locka ut folk till  dylika pärlor.  Själva var vi mest ute efter att köpa brödet som bakats i stenugnen.  Mums filibabba!  Synd bara att vi inte förstod att köpa hem flera bröd. 

Det finns en hel del intressanta saker att titta på ute vid Torgare.  Som skolmuseet till exempel.  Eller vad sägs om den skräckinjagande tandläkarstolen. Jag är glad att jag är född på detta tidevarv och inte behöver sätta mig där! 

Här på höskullen planerar Jörri och jag fira vår 101-årsdag…. 🙂

Bloggsamarbete?  Läste på tidningen att bloggare ska meddela om det är frågan om sådant. Nej, detta är inget bloggsamarbete.  Jag skriver endast om det jag själv tycker  är roligt.  Och Torgare är ett sådant ställe.  Det var ju på Torgare  jag i tiderna lärde mig spela piano! 

Leave a Reply

