Posted in musik, upplevelser

Riccardo och hans kompis  flyttade in 


Så kom de.  Två mörka,  gladlynta, unga italienare.  Ja,  mycket mer än så vet jag inte.  Ja,  förutom att den ena är på dagen  exakt lika gammal som vår Jacob! Klockan är mycket och ungdomarna var trötta och ville genast  gå och lägga sig.  

Men bäst av allt: De pratar engelska! Jaaaa!  Jag hade redan hunnit föreställa mig resten av veckan kommunicerandes  på teckenspråk. Men tydligen inte.  Det blir nog bra det här ska ni se.  🙂

Vilka italienare undrar ni säkert.  Jo en italiensk blåsorkester gästar Karleby den här veckan. Konservatoriets blåsare ska spela tillsammans med dem. Tanken är att det blir en svarsvisit i nästa år. 

Men nu gott folk.  Klockan är nästan två på natten.  Kanske man kunde krypa till kojs? Tror ni jag kan gå och släcka lampan i hallen nu?  Jag kan inte sova annars… 

Fortsättning följer… 

Leave a Reply

