Posted in familj

Imorgon 

Imorgon är det någon annan  än jag som samlar ihop dina  lockar med ett band. 

Imorgon är det någon annan än jag som snyter din näsa. 

Imorgon är det någon annan än jag som smeker dig över ryggen när du ska sova.

Imorgon är det kanske din tur att sitta på sandlådskanten och säga:

– Mamma komme naat! 

Imorgon…

Men vet du vad Signe?

Imorgon börjar bara ett nytt äventyr.  Det kommer alltid att vara du och jag. Imorgon stiger vi bara över en osynlig gräns som just idag känns aningen brutal. 

Imorgon ser vi tillbaka på det som en gång var – ibland långtråkigt och ibland fruktansvärt  underbart.  Imorgon fortsätter  allting precis som förr. Lite nya människor däremellan,  men ingen som du och jag.  

Ha det gott lilla tösen i ditt äventyr så försöker jag ha det likadant i mitt.  Innan du vet ordet av står jag utanför grinden och plingar med klockan och det har blivit  dags att cykla hem. 

2 thoughts on “Imorgon 

Leave a Reply

