Posted in familj, musik, skrivande

Sömnlös

Väckarklockans röda ögon glöder mot mig genom natten.  Halv fyra. Har vridit och vänt på mig i en timme. Eller två. John blund kastade  till mig en skopa för lite drömsand igår kväll. Sömnen tog slut alldeles  för tidigt. 

Tankarna går på högvarv.  Allt ska analyseras in på millimetern. “Varför sa hen så?  Varför gjorde hen så?  Är de lyckliga?  Är de olyckliga?”  Suck.  Irriterande.  Människans natur är intressant och spännande att fundera och analysera  kring ibland ,  men ibland skulle det faktiskt vara skönt att slippa tänka. 

Så har jag alltså åter en gång lyckats skriva  ytterligare ett meningslöst blogginlägg. .  Ett blogginlägg där jag åtminstone kan säga att jag nog är kvar. Jag vet att det har varit aningen skralt med blogginlägg på sistone.  Livet rasslar på,   förbi min penna.  Jag vill hejda mig,  skriva ner,  men brådskan hindrar mig.  Men så snart vi har allt MGP ståhej ur världen ska det säkert bli bättre.

Imorgon ska jag och några andra tvätta fönster.  Inte här hemma utan i ett annat stort hus. Och nästa vecka blir det äntligen  MGP.  Som vi väntat.  Ni får jättegärna hålla tummarna för Linnea. ❤ Och glöm nu inte  för allt i världen att knappa in yle fem på lördag kväll. Jag är säker på att ni kommer att se ett och annat bekant ansikte. Jag ska  försöka hålla er underrättade om allt  vad som händer.

Förresten, i dagarna ska ni få följa med på bloggkurs.  Jag kommer åter en gång att delta i kursen Bloggskrift.  Det var den kursen som i tiderna fick mig att börja blogga. Så ifall märkliga inlägg börjar dyka upp, beror det antagligen på att det är en   övningsuppgift som ska lämnas in. 

Men nu du John blund,  nu jag är redo.  Kasta över några sandkorn extra. 

4 thoughts on “Sömnlös

Leave a Reply

