Posted in Sjukdom och hälsa, vardag

Vardagsromantik 


Det blir inte alltid som man tänkt sig och den här veckan har verkligen inte varit på min sida.  Förutom att jag gjort bort mig totalt så  blev jag sjuk.  Jag vaknade natten till torsdag och kände att jag inte mådde bra.  Segade mig ändå iväg till jobbet men fick vända hem efter någon timme.  Spysjuka.  Precis så oromantiskt och äckligt som det låter .

Frågan är om vi ätit något opassande eller om vi smittats av något virus.  Någon timme efter att Jörri hämtat mig och fört hem mig (min bil var på service) kom han hem och kröp även han till sängs.  Från sovrummet var det bara att  ligga och lyssna till ljudet av L som tillredde middag, J som matade Signe och hur de gemensamt hjälpte till att röja undan och rasta Panda.  Det är sådana stunder jag blir extra medveten om hur lyckligt lottad jag är. 

Även E blev sjuk och har spyttat hela natten och L blev hemma från skolan idag.  Sonen  kom precis hem och ligger även han till sängs som bäst… Bara Signe som håller huvudet högt. Än. 


Urk.  Var vi hittat denna basilusk är frågan.  Vet inte heller när jag och Jörri legat sjuka hemma samtidigt.  Det blir nästan  romantiskt när man tänker på det hur vi låg där sida vid sida mitt i natten  och avnjöt varsin iskall trip  och stönade ut i mörkret hur gott det var mot den sandpapprigt torra tungan.  😂

Imorgon är det konsert och då måste jag vara uppe på benen.  Det är jag nog, maten går ner igen, men väldigt onödigt var detta.  Men sjukdomar kommer alltid olägligt,  eller hur? 

2 thoughts on “Vardagsromantik 

    1. Tack! Två sista blev sjuka igår kväll / i natt så då har alla fått sin släng av sjukan. Det konstiga är att alla blev nästan samtidigt sjuka och vi funderar därför om vi har ätit något dåligt. Enda gemensamma förutom mjölk, juice och dylikt är vakuumförpackad rökt lax.. På dagis berättade de att några andra barn också blivit sjuk så bobbor är i farten.. Men märkligt är det i alla fall.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

