Posted in familj, musik, Panda, skrivande, upplevelser

Betar av en sak åt gången 

I helgen firade konservatoriet sina 50 år. På bilden Junioriharmonikat.

Hej på er! 

Vill bara berätta att jag nog är kvar,  att jag inte lagt av med bloggandet. Nej,  för det vill jag verkligen inte. Ingen risk. Livet har istället  varit lite väl intensivt på sistone med en massa musicerande. Har inte ungdomarna haft olika uppträdanden har jag!  

Kalasat har vi också gjort. Huset var fullt med folk när vi firade Signes 2-årsdag och Jacobs 16-årsdag.

Bloggskriftkursen är också på gång.  Aningen olämpligt kom den, aldrig hade jag trott att oktober och november skulle vara så intensivt som det är nu.  Men jag betar av.  En uppgift åt  gången och nu är det bara två kvar.  Jeeee! Måste passa på att be mina kurskollegor om ursäkt för att jag inte ännu har kommenterar era uppgifter.  Jag har helt enkelt inte hunnit och min mobil håller på att lägga av.  Att blogga fungerar ännu,  men flödet,  var jag läser bloggarna jag följer,  det vill inte riktigt uppdatera sig längre.  Suck.  Men jag vevar igång datorn istället de kvällar jag orkar.  Så innan kursen är slut kommer jag att ha knackat på alla era skärmar. Lovar! 

Skolmusikkonserten “Gunga med oss” glömmer jag inte i första taget. Mäktigt är bara förnamnet.

Skriver gör jag hela tiden.  Just nu har jag många saker på gång.  En kolumn är i startgroparna och sen håller jag på att skriva min egen släkthistoria. Den historien blir nog endast tillgänglig för den egna familjen,  men det är fruktansvärt intressant. Jag kom hem ikväll med en hel påse gamla foton jag fått låna av pappa.  På baksidan försökte vi tillsammas skriva in vem personerna är,  men där finns också många frågetecken. 

Den här har jag studerat ivrigt på sistone…

– Du skulle ha behövt fråga fammo medan hon ännu levde,  sa pappa. 

Ja. Men jag förstod det inte då. Synd att det ska vara så svårt att backa tillbaka tiden… 

Men nu lite sömn.  Imorgon är det måndag och de sista momsberäkningarna ska in. 

Ha en bra vecka! 

Och så har jag ju den här filuren för jämnan att hålla reda på. ❤
2 thoughts on “Betar av en sak åt gången 

Leave a Reply

