Posted in familj, musik

Önskas köpa en elbas 


Nej. det är ingen julklapp.  Det är sonen som är på jakt efter  en fungerande, gärna förmånlig bas. 

Vad han ska ha den till?  Jo han skriver musik och bandar in den själv i sin lilla “studio”.  Jag har fått höra något av det han gjort  och måste säga att det låter riktigt proffsigt. I och för sig är jag ju jäv när det gäller bedömning,  men ändå… 

Som det är nu,  saknar han en bas. Suck säger jag till ett instrument till i huset, samtidigt som jag håller med honom att han måste få satsa sina slantar  på det han vill.  Det kunde ju trots allt vara något mycket värre än ett instrument han vill köpa… 

Mamma som jag är har jag givetvis försökt ge några bra tips hur han producerar basljud utan en basgitarr.  Jag menar, med dator är väl allting möjligt nuförtiden?  Ni skulle ha sett hans min…. Hmmm.  Antar att jag bör hålla mig till det jag förstår mig på så håller han sig till sitt. 

Men du,  har du en bas för mycket i garderoben – ta för all del kontakt! svalungesommar (at) gmail.com

Leave a Reply

