Posted in Uncategorized

Gott Nytt År!

Finn fem fel 🤓 #onsdagsledigtblevtillmåndagsledigt #hemmamedsjuktbarn

 Nu var jag borta länge. Allt för länge. Men jag kände jag behövde en paus och ladda om och fundera vad det är jag riktigt vill. Kan inte påstå att jag blivit klokare, men lite mer horisont har jag fått.

Får väl börja med att säga GOTT NYTT ÅR! För det hoppas vi på . Ett väldigt bra år. Visst var det gångna året också bra på många sätt, men där fanns också många saker som gärna hade fått vara annorlunda.

Idag är det måndag och för ovanlighetens skull är jag hemma.  Signe blev nämligen sjuk i feber och snuva. Lyckligtvis jobbar jag fortsättningsvis endast fyra dagar i veckan och tog därför och flyttade min lediga onsdag till att bli en måndag istället. Huruvida flickan är i dagisskick imorgon lär vi få fundera på. Ifall det inte går, har vi en liten backup-plan att ta till.

Ville bara säga ett kort hej innan jag fortsätter och klistrar in den historia jag lovade bjuda på redan i somras. Har man lovat något måste man hålla det också, eller hur? Men ni som inte orkar läsa – scrolla. Det är en hel del flum, flum och vårdvetenskap, men samtidigt är det tankar som jag gått och funderat på enda sedan barnen var små. Att skriva essän  och få tankarna ner på papper var ren och skär terapi, men det var också knepigt då jag inte hade skrivit den här typen av text sedan den dagen jag utdimmiterades som sjukskötare. Aldrig trodde jag då heller att jag en dag frivilligt skulle sätta mig ner och skriva någonting liknande igen. Men skam den som inte vågar ångra sig.

Är någon intresserad av att läsa Palmérs doktorsavhandling jag hänvisar till: Klicka här

Så håll till godo. Och alla ni ammande och icke ammande kvinnor i världen, håll huvudet högt!

 

 

 

Leave a Reply

