Posted in Sjukdom och hälsa

När allt man vill är bli frisk

img_20170121_115326_362

Antibiotikan biter. Crp var nere i femtiosex idag. Det är bra, men ändå inte bra. Idag är jag så trött på den här sjukan. Kroppen värker av allt liggande, men huvudet klarar inte av att vara uppe. Särskilt inte när febern sätter igång. För den kommer i cykler. En gång på morgonnatten och en gång på eftermiddagen. Då är det bara att käka Burana, jag som i normala fall brukar klara mig med barnpanadol. Men när febern sätter in stöten då börjar örat att jämra sig och du vet att den där Panadolen aldrig kommer att ha en chans. Då blir det bara att leta fram den där burken med stort B. Och när Buranan äntligen fått ner febern är tacken en vibrerande kropp. Jag får sån hjärtklappning av den där medicinen att jag ibland funderar om febern ändå inte hade varit trevligare att ha.

Så urk. Här ligger jag efter att åter en gång ha fått ner kroppstemperaturen i normalt läge igen. Maken har varit i jobb hela eftermiddagen och under tiden har våra ungar dammsugit och plockat upp i hela huset. ❤ De är världens bäst. Hur jag ska kunna kompensera dem för detta får jag allt fundera på. Jag menar, jag har ju gott om tid att fundera på sånt nu.

Imorgon hoppas jag att världen vänder och jag blir mig själv igen. Framförallt vill jag ha tillbaka mitt huvud. Särskilt högra sidan. För det har jag ingen kontakt med längre. Hörseln är borta och det känns som om resten är inlindat i bubbelplast.

Frisk! Jag vill bli frisk! Hur svårt kan det riktigt vara?

 

 

4 thoughts on “När allt man vill är bli frisk

  1. Inte alls kul! Krya på dig! Hoss oss går också ett otäckt förkylningsvirus just nu och drabbar likväl vuxna som barn med hög feber i flera dagar och hosta och snuva. Halva vår personal på jobbet har legat i detta de senaste två veckorna. Hoppas bara jag slipper…. Och du, om du inte har provat, pröva ta Burana med ett glas mjölk och se om det hjälper.

    Liked by 1 person

      1. Nej, inte lätt att vara sjuk. Men barnen har varit så duktiga. De inser att det inte är lönt att be sin mamma om hjälp när hon knappt orkar vara uppe. Till och med Signe säger att”mamma haj pipi ööja” 🙂

        Liked by 1 person

Leave a Reply

