Posted in Sjukdom och hälsa, vardag

Intensivt

edf

Intensivt. Det är vad livet är som bäst. Eller kanske rättare sagt jobbet. Det är mycket för en bokförare den här tiden på året. Men jag trivs av att se högen med  färdiga bokslut växa  på samma gång jag får lite panik. Ska jag hinna bli klar i tid?

Det som lite sätter käppar i hjulen för mig är förkylningar. Jag är som bäst inne på förkylning nummer två sedan nyår. Jag som inte var förkyld alls under de två år jag var vårdledig tycks nu få förkylningar  på löpande band. Öroninflammationen knäckte tydligen immunförsvaret så jag gissar att så här kommer det att hålla på ända fram till våren.

Att inte vara helt frisk är både  irriterande och jobbigt. Det finns så mycket jag skulle vilja göra (som skriva här!) men som jag helt inte orkar. Istället prioriterar jag sömn. Kan berätta att denna veckas lediga onsdag kröp jag gladeligen ner med Signe för att sova dagssömn. Det var u n d e r b a r t.

Släktforskat skulle jag ha gjort ikväll, men den här gången fick det vara. Ingen vill sitta intill detta snörvlande troll. Prosit!

Så här sitter jag istället och stirrar in i ugnen där årets sista julstjärnor växer till sig.

Nästa vecka är det sportlov. Två dagar ledigt för mig. Ingenting speciellt har vi inte tänkt göra. Snarare njuta av att bara vara hemma. Snart ska vi dessutom iväg på en dragspelskryssning. Men mer om det en annan gång för nu rinner lilla näsan igen. A-a-a-tjo!

Trevlig helg! 🙂

 

 

Leave a Reply

