Posted in funderingar, kärlek

Kärleken har många namn

IMG_20170304_160609_1.jpg

Maken har de senaste dagarna ivrigt segat sig fram genom skidspåren . Häromdagen hade han med sig hem en hälsning han hade läst någonstans under  en av sina pauser vid Rastimaja.

Hälsningen handlade om det där fenomenet med att föräldrar har en tendens att blanda ihop sina barns namn. Du menar ett barn, men du måste rabbla igenom dem alla innan du kommer till rätt barn.

Sluta fundera på det där. Lägg inte din energi på det där. Jag kan berätta att jag själv räknar igenom dem alla innan jag kommer till Signe. Eller Panda. Eller Linnea. Eller Ellen. För att inte tala om Mats! när jag menar Jacob. Mats är min bror och honom lyckas jag röra in ganska ofta också. Kanske för att de här två påminner ganska mycket om varandra till utseendet.

I varje fall. Jörri hade där under skidturen hittat tröstens ord till mig.

Det stod så här: Att du blandar ihop barnens namn är bara ett bevis på att du tycker lika mycket om dem allihopa.

Det du. Tänk på det nästa gång du rör ihop dem. Och var stolt.

2 thoughts on “Kärleken har många namn

Leave a Reply

