Posted in familj, funderingar, Natur

I huvudet på en mamma

IMG_20170408_194327.jpg

Bekymrad

– över en familjemedlems hälsofenomen. Borde man ringa i alarmklockan eller är det bara inbillska modershjärtat som har livlig fantasi?

Stolt

– över att jag äntligen fick lappat utebyxorna åt nästyngsta. Hela knät var blottat, men nu är det ihopzippat och blev väldigt fint om jag själv får säga 👍

Tacksam

– över en väldigt värdefull och avslappnad pratstund med våra två tonåringar över en rykande kopp kaffe ikväll. Samtalet behandlade… allt! Mäktig känsla när man för en stund ges lov att stiga in i deras magiska värld.

IMG_20170408_190816.jpg

Eftertänksam

– efter att ha hört om ännu en skilsmässa. J, vi tappar väl inte bort varandra mitt bland allt liv och alla barn?

Hatar

– sociala medier! Förstår egentligen inte varför jag ständigt och jämt ändå är inne och “pillar” på dem. Funderar vad som skulle hända om jag stängde  ut alla människor som egentligen inte är några riktiga “vänner” ? En vacker dag kommer jag att göra det…

Irriteras

– över att jag jämt försöker läsa av vad andra människor tycker om mig. Jag har tentaklerna på för jämnan. Analyserar. Känner av. Egentligen – varför bry sig?

Trött

– sov dåligt senaste natt. Någon tappade “plicken”  och det blev ett hiskeligt hallå. Förstår egentligen vad det är som är så fascinerande med mitt födelsemärke på halsen! På riktigt, det är bara en “plick”!

Skäms

– över att jag åter en gång inte har övat på sångerna. Körövning imorgon och jag har inte ens öppnat mappen…

Orolig

– över att jag inte ska hinna få min novell klar i tid. Har hittat en intressant personlighet och historia att berätta, men tiden jag skulle behöva lägga på skrivandet går till att serva familjen.

Förväntansfull

– över att en lång helg väntar på mig. Då ska jag skriva och förhoppningsvis sitta ute vid villan och lyssna på svanarna som ropar på andra sidan sjön. Den bästa tiden på året är alldeles strax på väg att börja. ❤

Ont

– i händerna. Eksemen blommar igen. Om jag bara visste vad det beror på.

Blir sömnig

– av alla tankar. Kanske allt ordnar sig om jag sover på saken.

God natt världen!

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “I huvudet på en mamma

  1. Jag tror att mammors hjärnor jobbar på högtryck för jämnan. Känner så väl igen mig i dina funderingar. Hoppas du fick en skön och lugn natt! ( Och ja, jag håller md dig. Skilsmässorna duggar på titt som tätt här hos oss också. En av mina arbetskamarater har den teorin att kvinnor är numera så självständiga individer, inte lika beroende av sina män längre, ekonomiskt eller annars och går därför ifrån sina män snabbare. Det ligger kanske ngt i det…?)

    Liked by 1 person

    1. Nja, det blev ingen skön natt. “Plicksökerskan” har varit i farten igen…. Har på känn vad hennes oroliga nätter betyder: hon är på väg att bli sjuk… Så har det varit sedan nyår. Hoppas jag har fel…
      Jag tror som du säger att det ligger någonting i det där du säger om kvinnor och självständighet. Tidigare var kvinnor mera bundna och vågade inte ge sig av utan kämpade på till bittra slutet. Svårt att säga, får bara hoppas att man inte själv står där en dag….

      Liked by 1 person

Leave a Reply

