Posted in Uncategorized

Det är mycket nu version 2.0

IMG_20170510_164936_1.jpg

Förlåt att jag inte uppdaterar min blogg. Jag ser ju att ni tittar in. Livet är bara lite väl hektiskt som bäst. Alldeles för mycket att göra så allting blir lidande. Jag försöker släcka brandhärdar både här och där, vilket resulterar mest i kaos.

En familjemedlem (till familj räknar jag alltså “storfamiljen” runt omkring oss) har blivit sjuk och tillbringat två veckor på sjukhus. Imorgon blir det operation och då hoppas vi att allting blir bra igen. Kvällar går i varje fall åt i  att hälsa på på sjukhuset, upprätthålla marktjänst och däremellan försöka upprätthålla ordningen också på hemmafronten.

IMG_20170506_210748_137

Barnens teaterspelande tar också sin tid så bilen kör för närvarande flera gånger i veckan till Kronoby.

På sångfronten för min egen del är det också intensivt. Senaste helg sjöng Vilja på åldringshem och på lördag blir det att sjunga under nattvandringen i Öja. Sen blir det en födelsedagsfest  och körfestivalen i Vasa.

Idag har jag spenderat dagen hos en kakelförsäljare. Vi har ju också ett badrumsprojekt som borde slås fast. Det kom så mycket emellan att även det strandade. Idag blev jag lite klokare, så nu skulle det gälla att lyfta luren och boka in datum för projektet.

Och däremellan är det tandläkarbesök, hälsogranskningar, vårfester, dragspelsfunderingar (ja på den punkten kom det önskemål idag – ska berätta mera senare!) och jobb. Det sistnämnda skulle jag inte alls ha tid med…

En dag i taget. Så mycket mer kan man inte göra.

Imorgon är viktig. Vi börjar med den. Allt annat kan kvitta.

Återkommer så snart jag fått fäste under fötterna igen.

Leave a Reply

