Posted in Inredning, Sjukdom och hälsa

Badrum och andra sorger

IMG_20170510_192915.jpg

Idag känns det lite så här. 💔 Expertisens märkliga operation gick idag inte att utföra. Det kunde de ha frågat mig redan från början om. Tyckte redan när jag hörde planerna att det lät aningen märkligt. Meeeeen, man ska inte betvivla  medicinens under. Inte ens när bondförnuftet säger nej. Eller? Förlåt, men hela den här historien börjar bli snudd på absurd. Jag vet snart inte om jag ska skratta eller gråta. 💔

Försöker bota mina negativa tankar med att tänka på kakel. Stenhårt. Om jag vill ha beige eller grått golv i hjälpköket. Ja, ni hör. Jag har övergett mina planer på schackrutor. Nu är det mindre brokigt som gäller. Troligtvis grått golv i badrummet och vita, stora kakel på väggarna. Som blickfång i allt det vita kommer det att bli ett mörkbrunt badrumsskåp.

Trist att jag måste glömma vår runda badrumsspegel –  den jag tycker så mycket om. Men för att få rum för alla tandborstar och rakgrejor, för att få ett slut på köbildningen på “tandborstningstoaletten” om morgnarna, gäller det inse att jag måste avstå från något så simpelt som en spegel. 💔

Men det känns lika olustigt som för äldsta dottern vars “padda” kollapsat  och det enda som gick att göra för att få liv i den igen, var att  uppdatera den helt och hållet. Resultatet blev att alla hennes kära gamla filmer försvann. Hon som hade filmat vardagsliv för några år tillbaka. Vi brukade se på dem ibland och fnissa över hur annorlunda allting då var. Det var fina filmer. Barnhumor på hög nivå.  Men nu är allt putsväck- borta!

Sagan är alltså all. För gamla minnen och spegeln också.

Nej vet ni vad , nu en frisk promenad runt kvarteret med småflickorna och hunden. Kanske det skulle bota missmodet för en stund.

Suck.

Leave a Reply

