Posted in Evas testkök, motion, Panda

Spring i benen 

Vet ni vad jag gjorde igår?  Jo jag var ute och sprang.  Det är någonting jag länge tänkt börja med,  men inte kommit till skott.  Allt sedan vi blev med hund har intresset allt mer  vuxit fram.  Vi är ju för jämnan ute och går och hunden vill ibland sätta in den där höga växeln.  Då springer vi.  Öronen fladdrar på den och svansen står rakt upp i skyn. Den ser så lycklig ut.  När jag inte orkar eller helt enkelt inte  har lust att springa ( det är ju jobbigt!) ,  då tar den kopplet i munnen och vänder sig om mot mig med glittrande ögon som säger:

– Kom igen nu, latmask! 

Igår var vi alltså ute och sprang på riktigt. Fråga inte avståndet för det vet jag inte.  Jag borde plocka fram stegräknaren igen.    Idag är jag i varje fall  så öm i kroppen att varje rörelse känns som en plåga.  Ajjjj!  Men mera spring ska det bli,  men inte varje dag.  Vad jag har förstått ska man inte löpträna med en hundvalp som ännu växer. Det är inte bra för den.  Men eftersom inte jag heller är någon van löpare och inte har några planer på att  börja springa maratonlopp,  så tror jag inte att de 1-2 gånger per vecka vi är ute och springer, kommer att bli  några problem.  Vi tar det försiktigt,  valpen och jag.  Dessutom är det valpen som bestämmer takten och pauserna – sedan är det bara att försöka hänga med. 

Medan vi var ute på länk hade jag en rabarberkaka i ugnen.  Den var riktig god med glass.  Jag tog ingen bild på den för den var aningen för länge i ugnen – jag trodde nämligen jag skulle hinna hem snabbare än jag gjorde…  Men smarrig var den med den flagade mandeln ovanpå.  Testa!  Receptet hittar du här.

 

Leave a comment